O nás
Představení školy
- Třídy věkově smíšené, 2 třídy v budově mateřské školy.
- Třídy jsou komplexně vybaveny dětským nábytkem- postupně obnovován, množstvím hraček dostupných dětem, učebními pomůckami, hracími koutky, samostatnými ložnicemi, nově vybavenými šatnami.
- Děti se spolupodílejí na výzdobách šaten a tříd.
- Možnost využívání tělocvičny v ZŠ, keramické pece v ZŠ, tělocvičny v budově MŠ (vznikla za podpory Kraje Vysočina z projektu Zdraví 21), kterou využívají děti k relaxačnímu cvičení a cvičení jógy, keramické dílničky.
- Pobyt venku - k vycházkám využíváme krásné okolí MŠ (les, pole, louky, potok), školní zahradu za budovou ZŠ (herní prvky, přístřešek), přírodní zahradu za budovou MŠ (v realizaci).
Z historie mateřské školy
- 1961 zahájen provoz mateřské školy
- 1983 nová budova mateřské školy
- 2002 sloučení se základní školou
- 2010 trojtřídní mateřská škola
- 2018 dvojtřídní mateřská škola
Základní informace o mateřské škole
- Počet tříd: 2
- Počet dětí: 39
- Počet pedagogických pracovníků: 4
- Maximální kapacita: 82
- Provoz mateřské školy: 6,30 - 16,00 hod.
Školní vzdělávací program
Naše mateřská škola zpracovává ŠVP v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání a v souladu s obecně platnými právními předpisy. Velkou roli hraje také lokalita, do které je mateřská škola vsazena.
Paní učitelky pracují s dětmi a snaží se naplňovat cíle předškolního vzdělávání podle RVP PV.
Vzdělávací program „Hrajeme si s Dubínkem“ vznikl na základě analýzy podmínek mateřské školy. Nahrazuje a vychází ze školního vzdělávacího programu „Barevným klíčkem otvíráme svět“ a z dosavadních zkušeností pedagogů mateřské školy. Děti chápeme jako jedinečnou a neopakovatelnou osobnost, která má již v tomto věku právo být sama sebou a právě jako taková má být akceptována. Vzdělávací program je sestaven tak, aby cestou přirozené výchovy rozvíjel osobnost samostatného, zdravě sebevědomého a tvůrčího jedince. Ve spolupráci s rodinou chceme položit základy celoživotního vzdělávání, slušného chování.
Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházely z analýzy současného stavu.
Partnerská spolupráce
- S rodinou - rovnocenné partnerství, rozvíjíme vzájemnou spolupráci, snažíme se o otevření školy rodičům
- S veřejností - otevření školy veřejnosti (Dny otevřených dveří, výstavy dětských prací)
- S odborníky - PPP, SPC, logopedie
- Se základní školou - plynulejší přechod dětí do ZŠ - (návštěvy dětí v 1. třídě, společné akce - divadelní představení, koncerty, výstavy, karneval, vánoční jarmark, slavnostní vyřazení předškoláků)
- S organizacemi v obci - OÚ, knihovna, hasiči, ZD, místní podnikatelé
Naše tradice a akce pro děti
- Zahradní slavnosti (Jablíčkový den, Bramboriáda, Čarodějnický rej)
- Den pro maminku, vánoční posezení, tvořivé dílničky
- Kulturní akce, divadelní představení, koncerty, výstavy
- Předplavecký kurz, návštěvy solné jeskyně, dopravní hřiště
- Exkurze a výlety
- Celoškolkové projekty (Indiánské léto, Rytířské hrátky, Barevný týden, Týden plný sněhuláků)