ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Zahájení školního vyučování 2025/2026
2
Adaptační kurz šesté třídy
Lesoobjevování a TEAMB 8.třída
3
Slavnostní předání Cambridge certificate
Adaptační kurz šesté třídy
Lesoobjevování a TEAMB 7.třída
4
Fotografování 1. tříd
5
Cvičení v přírodě pro žáky ZŠ
6 7
8
Zahájení výuky náboženství
9 10 11
Schůzka rodičů v MŠ
12
Florbal pod věží pro 1.stupeň
13 14
15
Pěšky do školy
16
Pěšky do školy
17
Pěšky do školy
18
Informativní schůzka ke Cambridge kurzům
Pěšky do školy
19
Pěšky do školy
20 21
22
Společná schůze rodičů
Program pro žáky - Bezpečnost na internetu a Umělá inteligence
23
Žákovské volby
24
Návštěva Evropského parlamentu v Bruselu
25
Návštěva Evropského parlamentu v Bruselu
26
Divadlo na cestě – O Lesněnce (MŠ, 1. až 2. třída)
Návštěva Evropského parlamentu v Bruselu
27
Návštěva Evropského parlamentu v Bruselu
28
29 30 1 2
Návštěva polských přátel z města Biezyn
Technický den s firmami
3
Návštěva polských přátel z města Biezyn
4
Návštěva polských přátel z města Biezyn
5
Návštěva polských přátel z města Biezyn
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Velkoloseničtí deváťáci uspěli nadstandardně v přijímacích zkouškách

Velkoloseničtí deváťáci uspěli nadstandardně v přijímacích zkouškách



Na začátek mohu s velkou radostí konstatovat, že naši velkoloseničtí deváťáci nadstandardně uspěli v rámci přijímacích zkoušek na střední školy v roce 2025. Navázali tak na skvělé výsledky svých předchůdců z minulých období. Pro naši školu je to opět výborná zpráva, úspěch při přijímacích zkouškách lze totiž považovat za jeden z mála měřitelných ukazatelů kvality školy. Všechny ve škole tyto opakované úspěchy těší, na stranu druhou nás zavazují k opětovné pečlivé práci a tomu, aby se všichni pedagogičtí zaměstnanci i nadále podíleli na kvalitní přípravě našich žáků jak na přijímací zkoušky, tak obecně na středoškolské studium.

  Celkově se na střední školy v 1. a 2. kole dostalo 97,4% našich žáků, což je oproti celému Kraji Vysočina lepší výsledek (96,1%). Z 39 žáků konalo jednotnou přijímací zkoušku z matematiky a českého jazyka 29 z nich. Průměrné percentilové umístění ukazuje na nadstandardní výsledky našich žáků. Z českého jazyka deváťáci zapsali percentil 59,2 a z matematiky dokonce 61,7. U obou dvou oborů to jsou skutečně nadprůměrné výsledky, jak z hlediska regionu (=ORP), tak i Kraje Vysočina – viz tabulka níže. Jen pro zajímavost, za rok 2024 zapsali naší bývalí žáci percentil z českého jazyka 54,9 a matematiky 62,9.

 

Průměrné percentilové umístění – český jazyk

Průměrné percentilové umístění – matematika

ZŠ Velká Losenice

59,2

61,7

Region (=ORP)

55,6

55,2

Kraj Vysočina

50,2

50,8

 

V českém jazyce uspěli žáci nejvíce v částech sloh / literatura (průměrný % skór 70,1) a analýza vět / souvětí (skór 63,7), naopak nejméně v části tvarů slov / slovní druhy (skór 51,5). Ovšem část testů zabývající se tvary slov a slovními druhy byla nejtěžší v kontextu celé republiky. Naši žáci pak zaznamenali lepší výsledky oproti celému kraji dokonce ve všech 6 částech testu z českého jazyka (!). Oproti regionu pak deváťáci zapsali lepší skór ve 4 částech: význam slov / slovotvorba a analýza vět / souvětí byly v porovnání s regionem mírně horší.

Cesky_jazyk_prumerny_skor.jpg

Test jednotné přijímací zkoušky z matematiky byl taktéž tvořen 6 oddíly. Největší procentní skór zapsali naši žáci v částech závislosti / vztahy / práce s daty (52,8), čísla (46,3) a proměnné (46,1). Pozoruhodný je pak fakt, že ve všech 6 částech testu uspěli deváťáci lépe jak v porovnání s regionem, tak i Krajem Vysočina (!) Republikově nejméně povedenou částí byly nestandardní aplikační úlohy a problémy. I s nimi se ale naši deváťáci popasovali mírně nadprůměrně. Druhou problematickou oblastí byla konstrukční geometrie.

Matematika_prumerny_skor.jpg

Na závěr ještě jednou blahopřeji k dosaženým výsledkům všem našim bývalým deváťákům. Věřím, že si vytvořili základ pro svoji úspěšnou budoucnost. Také moc děkuji všem kolegům a kolegyním, kteří se podíleli jak na vysoce kvalitní přípravě žáků na přijímací zkoušky, tak obecně na formování dovednostní a schopnosti našich žáků. Pevně věřím tomu, že na nadprůměrné výsledky naváží současní deváťáci v dubnu 2026. Budiž jim výsledky svých předchůdců jako vzor.

 

Martin Ležák, ředitel školy