ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
31
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
1
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
2
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
3
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
4 5
6
Vyučování začne
7 8 9 10 11 12
13
LVK
14
LVK
15
LVK
16
LVK
17
LVK
18 19
20
Zážitkový den na Bigy a SŠG
21
Schůzka rodičů budoucích školáků v MŠ
Schůzka rodičů budoucích školáků v MŠ
22 23
Schůzka rodičů žáků 5. a 9. třídy k přijímacím zkouškám
24
Spuštění elektronické přihlášky pro rodiče předškoláků
25 26
27 28
Přijímačky nanečisto - pro žáky 9. tříd
29 30
Vydání výpisu pololetního vysvědčení
31
Pololetní jednodenní prázdniny
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.

Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.



Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.

V rámci 80ti letého výročí měli v pátek 9. května všichni žáci druhého stupně naplánovány tematicky zaměřené programy na dějiny 2. světové války. Osmáci s deváťáky vyjeli na žďárskou tvrz, kde pro ně byl připraven historický exkurz na konec 2. světové války na Žďársku. Šesťáci se sedmáky navštívili Hodonín u Kunštátu. Úlohou a posláním školy je si tyto historické milníky připomínat, aby na ně nebylo zapomenuto a aby se ze z nich nepoučitelné lidstvo alespoň v něčem dokázalo poučit. 

V lesích za obcí Hodonín měli nacisté zřízen internační tábor pro příslušníky romského etnika, kam je nacisté po říšském výnosu po roce 1942 soustřeďovali (spolu s druhým táborem Lety u Písku). Program, který v místním areálu a moderním edukačním centru naši žáci absolvovali se týkal hlavně souhrnných dějin 2. světové války. Pomyslným vrcholem byla online debata s přeživší pamětnicí válečných útrap - paní Evou Benešovou. Žáci pro ni měli nachystané zvídavé dotazy na její válečné vzpomínky. Fakt, že se paní Benešové podařilo válku přežít si nedokáže vysvětlit. Možná je to i z důvodu, aby i nyní po 80ti letech od konce války, mohla o této kapitole dějiny vyprávět mladým - aby se nezapomnělo...

V závěru měli žáci možnost si prohlédnout areál tábora, ve kterém bylo mezi lety 1942 a 1943 najednou soustředěno až přes 1000 romských vězňů, kteří zde museli žít v obrovsky těžkých životních i hygienických podmínkách. Při zpáteční cestě žáci navštívili vodní nádrž Vír, významnou zásobárnu pitné vody pro Brno a část Vysočiny.

Martin Ležák

Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.