ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Jarní tvoření v MŠ
1 2
Plavecký výcvik 1.lekce (3., 4. třída)
3 4
Den otevřených dveří v MŠ
5 6
7 8 9
Plavecký výcvik 2.lekce (3., 4. třída)
10
Zápis do I. třídy
Preventivní program pro žáky 2.stupně od SZÚ
11
1.kolo přijímacích zkoušek na SŠ - 1.termín
12 13
14
1.kolo přijímacích zkoušek na SŠ - 2.termín
15 16
Den otevřených dveří
Plavecký výcvik 3.lekce (3., 4. třída)
17
Velikonoční prázdniny
18 19 20
21 22 23
Plavecký výcvik 4.lekce (3., 4. třída)
Sběr papíru
McDonalds Cup 3.-5.třída
24
III. třídní schůzka
Sběr papíru
25
McDonalds Cup 1.-3.třída
26 27
28 29 30
Žádost o odklad povinné školní docházky
1 2
Den Země - projektový den
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.

Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.



Šesťáci se sedmáky debatovali s pamětnicí 2. sv. v.

V rámci 80ti letého výročí měli v pátek 9. května všichni žáci druhého stupně naplánovány tematicky zaměřené programy na dějiny 2. světové války. Osmáci s deváťáky vyjeli na žďárskou tvrz, kde pro ně byl připraven historický exkurz na konec 2. světové války na Žďársku. Šesťáci se sedmáky navštívili Hodonín u Kunštátu. Úlohou a posláním školy je si tyto historické milníky připomínat, aby na ně nebylo zapomenuto a aby se ze z nich nepoučitelné lidstvo alespoň v něčem dokázalo poučit. 

V lesích za obcí Hodonín měli nacisté zřízen internační tábor pro příslušníky romského etnika, kam je nacisté po říšském výnosu po roce 1942 soustřeďovali (spolu s druhým táborem Lety u Písku). Program, který v místním areálu a moderním edukačním centru naši žáci absolvovali se týkal hlavně souhrnných dějin 2. světové války. Pomyslným vrcholem byla online debata s přeživší pamětnicí válečných útrap - paní Evou Benešovou. Žáci pro ni měli nachystané zvídavé dotazy na její válečné vzpomínky. Fakt, že se paní Benešové podařilo válku přežít si nedokáže vysvětlit. Možná je to i z důvodu, aby i nyní po 80ti letech od konce války, mohla o této kapitole dějiny vyprávět mladým - aby se nezapomnělo...

V závěru měli žáci možnost si prohlédnout areál tábora, ve kterém bylo mezi lety 1942 a 1943 najednou soustředěno až přes 1000 romských vězňů, kteří zde museli žít v obrovsky těžkých životních i hygienických podmínkách. Při zpáteční cestě žáci navštívili vodní nádrž Vír, významnou zásobárnu pitné vody pro Brno a část Vysočiny.

Martin Ležák

Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.
Projektový den 9.5.