Měsíc květen byl ve znamení pohybové výzvy Do školy pěšky, na kole či koloběžce. Cílem této výzvy byla podpora přirozené pohybové aktivity žáků, kterou cesta do školy bezesporu je. Žáci si zapisovali, jakým způsobem se dostali do školy (žáci na 1. stupni) či jakou vzdálenost urazili při cestě do školy (žáci na 2. stupni). Výzva byla vyhodnocována každý týden a v podstatě hned od prvního týdne se dostali do vedení 4. třída a 9. B. Vždy se počítal počet cest či ušlá vzdálenost v přepočtu na jednoho žáka, tak aby nebyly zvýhodňovány početně velké třídy. Z celkového vítězství se nakonec radují žáci 4. třídy a 9. B. Každému žákovi z vítězných tříd byl předán dárek sportovního rázu - poukaz na celodenní vstup na koupaliště do Přibyslavi.
Vítězná 4. třída absolvovala za celý měsíc v průměru necelých 16 cest na žáka (pozn. přičemž maximální počet cest v měsíci květnu byl 20), 3. třída pak necelých 13 cest, 2. třída pak 12 a první třída 9 cest pěšky, na kole či koloběžce.
Pořadí:
1.místo |
4. třída |
15,9 cest / žáka |
2. místo |
3. třída |
12,7 cest / žáka |
3. místo |
2. třída |
11,9 cest / žáka |
Žáci 9. B pak za 20 dní nastřádali úctyhodných 21 km v přepočtu na jednoho žáka, v celkovém součtu pak všichni žáci 9. B urazili při cestě do školy 340 km (pro zajímavost vzdálenost mezi Velkou Losenicí a Budapeští). Jednoduchou rovnicí lze vyčíslit, že žáci 9. B absolvovali v měsíci květnu při každé cestě do školy zhruba 1 km. Je to právě 1 km, který může každý den každému žákovi fyzicky i duševně pomáhat.
Pořadí:
1.místo |
9. B |
21,3 km / žáka |
2. místo |
9. A |
18,5 km / žáka |
3. místo |
7. třída |
9,5 km / žáka |
Celkově žáci na druhém stupni plus páté třídy urazili za 20 dní 1322 kilometrů. Což pro představu činí vzdálenost vzdušnou čárou mezi Prahou a Helsinkami.
Martin Ležák
© 2025 Základní škola a Mateřská škola Velká Losenice, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO