Výsledky dotazníkového šetření – hodnocení žáků
Vážení rodiče,
děkuji všem, kteří jste věnovali čas vyplnění dotazníkového šetření za váš aktivní přístup. Z výsledků vyvozujeme, že rodičovská veřejnost zastává spíše tradiční formu hodnocení - známkování. Stejně je tomu zatím u většiny pedagogů naší školy. Média informují veřejnost o připravované změně hodnocení ve školách ze strany MŠMT.
S ohledem na výsledky dotazníku ponecháváme v následujícím školním roce hodnocení známkou ve všech předmětech. U výchovných předmětů máme zakotveno i v současných pravidlech, že k uzavření klasifikace postačují pouze dvě známky za pololetí a to za práce, které lze objektivně hodnotit. Učitelé výchovných předmětů pak hodnotí zejména přístup žáka k práci v hodinách, týmovou spolupráci, kreativitu, efektivní využívání pomůcek apod.
U žáků s poruchami učení je možné slovní hodnocení na základě doporučení poradny a následné žádosti zákonného zástupce.
U žáků I. třídy je situace velmi specifická. Naší snahou je minimalizovat obavy dětí ze známek a proto se po dlouhou dobu školního roku využívají zejména razítka, obrázkové pochvaly, průběžné slovní hodnocení nebo sebehodnocení a další motivační formy.
O možnostech a formách slovního hodnocení vás budeme ještě informovat.
S přátelským pozdravem Mgr. Marie Dobrovolná, ředitelka školy
Ve Velké Losenici dne 28. 4. 2023